Godser tiltrækker elever med Facebook

På Ryegaard og Trudsholm Godser bliver Facebook brugt flittigt til at fortælle, hvad der sker på gårdene.

Facebook kan være et nyttigt redskab til markedsføring, og når der skal findes nye elever, mener Erik Borup, der er driftsleder på Ryegaard og Trudsholm Godser.

Goderne har 460, der »synes godt om« på deres Facebook-side.

»Facebook bruger vi en del til f.eks. markedsføring. Når vi har juletræssalg eller, når vi udsender nyhedsbreve. Vi giver også mulighed for, at man kan komme med ud og køre mejetærsker og traktor i høstsæsonen,« siger Erik Borup.

Erik Borup deltog tidligere på året i Videncentret for Landbrugs konkurrence »Share and Aware Award«, der var en international konkurrence om synlighed på de sociale medier og præcisionslandbrug. Han var en ud af tre danske finalister, det blev dog en hollandsk landmand, der løb med sejren til sidst.

Facebook kan skabe nye kontakter, og det giver rig mulighed for at vise, hvad et landbrug kan.

»Vi kan få kontakt til nogle mennesker, som vi normalt ikke får kontakt til. Det giver os mulighed for at vise, hvad et landbrug er, og hvad vi laver i dagligdagen. Jeg tror også, at det er nemmere at skaffe nye elever, hvis man er på f.eks. Facebook,« siger Erik Borup.

Facebook er hurtigt, når man skal ud til flere mennesker.

»Vi vil gerne vise, hvad der sker på gården lige nu. Vores Facebookside er som udgangspunkt ikke landbrugsrettet, men er rettet mod den brede befolkning. Man kommer hurtigt ud til flere folk,« siger Erik Borup.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle